Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

Jos haluat rekisteröityä foorumille, kirjoitathan rekisteröitymisen jälkeen esittelyn tarinatuvan ylläpidolla sähkäpostiin yllapitotarinatupa ät gmail. com
Sähköpostiosoite on kirjoitettu roskapostin estämiseksi ylimääräisillä välilyönneillä ja @ merkki on korvattu sanalla ät.
Ilman esittelyä sähköpostiin, emme voi ikäväkyllä hyväksyä pyyntöäsi päästä mukaan keskusteluun.
Alueen säännöt
Vaikka tämä alue onkin avoin kaikille, on täällä kunnioitettava toisia kirjoittajia.
Kaikki häiriöviestit tullaan poistamaan ja alue onkin pääasiassa tarkoitettu arkaluonteisille asioille, joita ei välttämättä halua omalla nimimerkillä kirjoittaa.
Arkaluonteisilla asioilla ei kuitenkaan tarkoiteta esimerkiksi jonkun rekisteröityneen ihmisen asioitten nimetöntä kommentointia.
Alue on vapaa myös niille, jotka eivät ole rekisteröityneet Tarinatupa jr.n sivuille.

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Manteli » La Heinä 21, 2018 3:18 pm

Nurmilinnusta voi tehdä niin ison kuin haluaa. Tekee vain useamman väli- ja pitsi raidan. Mulla koon määräsi langan määrä.
Avatar
Manteli
Tupajumi
 
Viestit: 11506
Liittynyt: La Syys 03, 2011 6:04 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja saraheinä » La Heinä 21, 2018 4:19 pm

Upeita ja taas upeita käsitöitä kaikkinensa PDT_Armataz_01_37

Minä käyn ihailemassa, itse en ole saanut mitään aikaiseksi lähiaikoina.

Molla: kelpasko tyttärellesi vauvan peitto ja asusteet?
♥ Elä hetkessä, tee asioita mistä nautit, äläkä märehdi eilistä eikä varsinkaan huomista ♥
saraheinä
Tupajumi
 
Viestit: 8216
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2011 4:54 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja maahiskeiju » Ti Elo 14, 2018 8:47 am

Kuva Kuva Kuva Kuva

Puukirstut tytöille trukkilavasta. Mulla oli tarkoitus raudoittaa kulmat, mutta nähtyäni koristeellisten kulmarautojen hinnat, tuumasin etten ilmaiseen laatikkoon ala investoimaan useita kymppejä koristerautoihin. Jos löydän kauniit, pienet ympyrän muotoiset vetimet, niin pistän sivuille. Lukkoa en nyt asennakkaan koska en osaa.
maahiskeiju
Tupajumi
 
Viestit: 13180
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2011 6:48 pm

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Anri » La Elo 18, 2018 1:07 pm

Onpa hienot, Maahinen! Minkä kokoiset?
Anri
Tupajumi
 
Viestit: 5968
Liittynyt: To Tammi 06, 2011 10:13 am

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja maahiskeiju » La Elo 18, 2018 1:52 pm

Noi on suunnilleen 35x20x12 cm Just nyt en pysty tarkkaa mittaamaan ku väki näkis muuten noiden piilon.

Naava, huomenna 10-v teki ihan ite tällaisen:
Kuva Kuva
Tällä kirstulla on mitat 25x18x20.
maahiskeiju
Tupajumi
 
Viestit: 13180
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2011 6:48 pm

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Raakku » Su Elo 19, 2018 9:09 pm

Upeita boxeja, maahinen!
"Kun luulet olevasi pohjalla, se onkin vasta välipohja"

-Puolangan pessimistit-
Avatar
Raakku
Tupajumi
 
Viestit: 22684
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2011 9:46 am

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Raakku » Su Elo 19, 2018 9:12 pm

Mä oon tehtaillut työmatkoilla junassa 100% nokkosesta tiskirättejä.

Kuva
"Kun luulet olevasi pohjalla, se onkin vasta välipohja"

-Puolangan pessimistit-
Avatar
Raakku
Tupajumi
 
Viestit: 22684
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2011 9:46 am

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Raakku » Su Elo 19, 2018 9:15 pm

Pojan islantilainenkin valmistui. Malli "Grein" kirjasta Islantilaisia neuleita, värit pojan valkkaamat.

Kuva
"Kun luulet olevasi pohjalla, se onkin vasta välipohja"

-Puolangan pessimistit-
Avatar
Raakku
Tupajumi
 
Viestit: 22684
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2011 9:46 am

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Manteli » Su Syys 30, 2018 5:01 pm

Sain viikko sitten vihdoin valmiiksi onteloneuleella neulotun Star Wars -kaulaliinan. Alkuperäisessä on tekstiäkin, mutta koska en halunnut sitä nurinpäin toiselle puolelle, enkä jaksanut niin paljon vaivata päätäni, että olisin tehnyt toisellekin puolelle oikein päin (katsonut silmukka silmukalta erikseen molemmat puolet), vaihdoin tekstit kuviin, joita joku muukin oli käyttänyt. Kuvallinen vinkki Tyynelle tai kuka ikinä tasona tekeekään onteloneuletta: Ei niitä lankoja tarvitse niin mahdottomasti kieputtaa. Kuvassa olen aloittamassa uutta kerrosta valkoisella, joka oli edellisen kerroksen viimeisen silmukan väri/lanka. Musta vaan lukitaan tuohon ja se siitä. Aloitukseen on hyvä ohje osoitteessa: https://eastlondonknit.wordpress.com/20 ... -knitting/ ja ohjeen lopussa on linkit myöhempiin vaiheisiin.

Kuva

Ja tässä se valmis kaulaliina, light side and dark side :ugeek: ja kuvausassari:

Kuva
Avatar
Manteli
Tupajumi
 
Viestit: 11506
Liittynyt: La Syys 03, 2011 6:04 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja maahiskeiju » Ma Loka 01, 2018 5:43 am

Wau!
Aivan upea kaulaliina! Toivon totisesti, ettei noin suuritöinen työ unohdu käyttäjältään minnekkään. Mä oon kerran kokeillu onteloneuletta tasona, mutta jokin meni yli ymmärryksen, enkä kyennyt tajuamaan. Kärsivällisyyteni riitti ehkä 2 kierrosta ennen ku purin ja aloitin ihan toisentyyppisen työn.
maahiskeiju
Tupajumi
 
Viestit: 13180
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2011 6:48 pm

EdellinenSeuraava

Paluu Avoin keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa