Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

Jos haluat rekisteröityä foorumille, kirjoitathan rekisteröitymisen jälkeen esittelyn tarinatuvan ylläpidolla sähkäpostiin yllapitotarinatupa ät gmail. com
Sähköpostiosoite on kirjoitettu roskapostin estämiseksi ylimääräisillä välilyönneillä ja @ merkki on korvattu sanalla ät.
Ilman esittelyä sähköpostiin, emme voi ikäväkyllä hyväksyä pyyntöäsi päästä mukaan keskusteluun.
Alueen säännöt
Vaikka tämä alue onkin avoin kaikille, on täällä kunnioitettava toisia kirjoittajia.
Kaikki häiriöviestit tullaan poistamaan ja alue onkin pääasiassa tarkoitettu arkaluonteisille asioille, joita ei välttämättä halua omalla nimimerkillä kirjoittaa.
Arkaluonteisilla asioilla ei kuitenkaan tarkoiteta esimerkiksi jonkun rekisteröityneen ihmisen asioitten nimetöntä kommentointia.
Alue on vapaa myös niille, jotka eivät ole rekisteröityneet Tarinatupa jr.n sivuille.

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja maahiskeiju » Su Huhti 08, 2018 9:39 am

Ihana peitto, Molla!
Mukava että on noin sukupuolineutraalit värit! PDT_Armataz_01_37
maahiskeiju
Tupajumi
 
Viestit: 13180
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2011 6:48 pm

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Tyyne » Su Huhti 08, 2018 11:56 am

Wau Maahinen! Jo toinen villapaita samana talvena (plus muut neulomukset). Minä en oikein edes uskalla lähteä kokeilemaan noin suuritöisiä, pelkään ettei siitä kuitenkaan tule sopivaa. Siksi pidänkin enemmän sellaisista öistä joiden koko ei ole niin senttien päälle, esim huivit. Sukat ja pipot osaan kyllä mitoittaa itselleni sopiviksi.
Ne ei tahdo mua
ne tahtoo Ingalsin Lauran
essussaan kiltisti tottelemaan
mut vielä mä nousen ja maailmalle nauran
vielä joskus teen niin kuin huvittaa
ja niitä kaduttaa
Maija Vilkkumaa
Avatar
Tyyne
Tupajumi
 
Viestit: 7466
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 8:25 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Tyyne » Su Huhti 08, 2018 11:59 am

Molla, rakkaudella jokainen tilkku neulottu. Jokaista tilkkua tehdessäsi olet uutta vauvaa ajatellut.
Ne ei tahdo mua
ne tahtoo Ingalsin Lauran
essussaan kiltisti tottelemaan
mut vielä mä nousen ja maailmalle nauran
vielä joskus teen niin kuin huvittaa
ja niitä kaduttaa
Maija Vilkkumaa
Avatar
Tyyne
Tupajumi
 
Viestit: 7466
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 8:25 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja maahiskeiju » Su Huhti 08, 2018 12:00 pm

Kiitti Tyyne!
Mulla ois langat tyttären paitaan valmiina, mutta nyt kevätauringon paistaessa mua ei huvita villapaidan teko yhtään. Pikkusiskolle ja -veljelle oon luvannut myös paidat. Molemmat ovat mallin ja värit valinneet, vielä en oo lankoja tilannut. Ehkä jouluksi.
maahiskeiju
Tupajumi
 
Viestit: 13180
Liittynyt: Ma Helmi 28, 2011 6:48 pm

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Manteli » Su Huhti 08, 2018 1:04 pm

Vähän erilaista, eikä mitenkään nättiä PDT_Armataz_01_12 PDT_Armataz_01_30 . Olivat kaupan silkkivillahousuni haaroista ratkenneet. Jos noilla nyt lopun talvea pärjäis. Ei paljon parane hameen alta vilautella, kun ei löytynyt lähellekään saman väristä ohutta lankaa.

Kuva
Avatar
Manteli
Tupajumi
 
Viestit: 11506
Liittynyt: La Syys 03, 2011 6:04 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Manteli » Ti Huhti 10, 2018 8:20 am

Anrin villojen pesusta kuvia. Ensin pesemättömät villat, joista ei löytynyt yhtään kakkakikkaraa PDT_Armataz_01_01 .

Kuva

Aloitin mustista, joita oli vähemmän. Kuumaa vettä ja villanpesuainetta. Netistä löytyi ohjeeksi kuuma vesi ja tiskiaine. Pesuvedessä olisi pitänyt liottaa tunti ja huuhdella monta kertaa vartti, mutta huljuttelin paljon pikaisemmin pesuvedessä ja huuhtelin kerran, valkoisen pesin kahdesti. Toivotaan, ettei villat siitä huljuttelusta huopuneet - ei ne ainakaan siltä näyttäneet. Valkoista oli enemmän, mutta päädyin pesemään senkin yhdellä kertaa, koska pesuastiassa oli vielä aika väljää.

Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Seuraavaksi on sitten vuorossa karstaus (mitähän siitäkin tulee) ja kehräys. Mutta ensin villat saavat kuivua rauhassa, ja sitten pitää taas löytää aika ja omaa rauhaa touhuta.
Avatar
Manteli
Tupajumi
 
Viestit: 11506
Liittynyt: La Syys 03, 2011 6:04 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja saraheinä » Ti Huhti 10, 2018 10:55 am

Maahisen pusero tosi kaunis väritykseltään ♥

Molla, kaunis peitto, neuloitko ruutuina vai kaistaleina, paljonko tuo peitto painaa?

Mantelilla kovasti puuhaa, mutta varmaan ihanaa tehdä jokainen työvaihe, lopuksi lankana on kiitos tekemisestä !!
♥ Elä hetkessä, tee asioita mistä nautit, äläkä märehdi eilistä eikä varsinkaan huomista ♥
saraheinä
Tupajumi
 
Viestit: 8216
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2011 4:54 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Anri » Ke Huhti 11, 2018 6:14 pm

Ihana pusero, Maahinen PDT_Armataz_01_37
Samoin mollan peitto! ♥
Vau, Manteli PDT_Armataz_01_12 Jännityksellä seuraan, mitä saat noista aikaan PDT_Armataz_01_37 Jännää PDT_Armataz_01_01 Bytheway, sää maksoit kympin enemmän, mitä olin aatellut, laitoin vähä epäselvästi :oop: Mut mä palautan sen tai vähennän sitten, jos lankoja joskus laitan sulle ♥
Anri
Tupajumi
 
Viestit: 5968
Liittynyt: To Tammi 06, 2011 10:13 am

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Manteli » Ke Huhti 11, 2018 8:43 pm

Anri kirjoitti:Ihana pusero, Maahinen PDT_Armataz_01_37
Samoin mollan peitto! ♥
Vau, Manteli PDT_Armataz_01_12 Jännityksellä seuraan, mitä saat noista aikaan PDT_Armataz_01_37 Jännää PDT_Armataz_01_01 Bytheway, sää maksoit kympin enemmän, mitä olin aatellut, laitoin vähä epäselvästi :oop: Mut mä palautan sen tai vähennän sitten, jos lankoja joskus laitan sulle ♥

Se oli ihan tarkoituksella enempi. On ne nyt enemmän arvoiset, kuin postin kuljetus. Se on tuollainen puuhapaketti - enemmän kuin pelkkää villaa PDT_Armataz_01_01 .
Avatar
Manteli
Tupajumi
 
Viestit: 11506
Liittynyt: La Syys 03, 2011 6:04 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia käsitöistä, ompeluista, askarteluista

ViestiKirjoittaja Anri » Ke Huhti 11, 2018 8:45 pm

Kiitos Manteli ♥ Mun on pitänyt laittaa sulle viestiä, mutta on jäänyt :oop:
Laita sitten kuvia, mitä saat noista aikaan PDT_Armataz_01_01 Mua niin harmitti, kun ne mustat villat oli tosi huonoja, jouduttiin laittaan iso kasa kokonaan roskiin (mies poikien kanssa keritsi ja keräs villat, ni en oo nähnyt niitä ennen kuin nyt, kun aloin setviä itse niitä lähetystä varten). Mutta kohta saa taas alkaa keritsemään, joten lisää tulee PDT_Armataz_01_12
Anri
Tupajumi
 
Viestit: 5968
Liittynyt: To Tammi 06, 2011 10:13 am

EdellinenSeuraava

Paluu Avoin keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron